Naar boven

Kartell: hoe het ooit begon

Het Italiaanse designlabel Kartell heeft verschillende designproducten die niet meer weg te denken zijn in de designwereld. Maar hoe is dit merk ooit begonnen? Het begon allemaal met de productie van auto-artikelen. Toch brak Kartell pas echt door toen het zich ging richten op designmeubels. Hierdoor duurde het ook niet lang meer voordat de eerste prijzen binnenstroomde. Dit designmerk is dan ook trotse eigenaar van negen Compasso d’Oro’s. Dit is niet zomaar een prijs, maar een van de belangrijkste in de designbranche. Inmiddels timmert Kartell al meer dan vijftig jaar met succes aan de weg en heeft het al tal van verschillende topontwerpers aan zich weten te binnen. Philippe Starck en Ronan & Erwan Bouroullec zijn daar mooie voorbeelden van.

Aandachttrekkers: Kartell Glossy tafels

De tafels uit deze collectie hebben logischerwijs allemaal wat van elkaar weg, maar zijn toch ook weer anders. Het valt op dat de tafels allemaal een andere vorm hebben. Creëer je graag net wat meer gezelligheid en verbondenheid? Kies dan voor de Kartell Glossy rond 130. Toch hoef je deze tafel niet in te zetten voor een diner of gezellig avondje met vrienden, want je kunt je werkzaamheden ook prima aan deze tafel voltooien. Eigenlijk maakt het niet uit wat je ook doet, want dit prachtexemplaar geeft al je bezigheden net een beetje extra glans. Heeft de vierkante vorm jouw voorkeur? Bekijk dan eens de Kartell Glossy vierkant 130x130.

Kartell Glossy bij Flinders

Flinders is officieel dealer van Kartell. Dat betekent dat wij elk product uit de Kartell Glossy serie kunnen leveren en deze rechtstreeks bij de producent kunnen bestellen. Je vindt bij ons dan ook geen namaak. Ben je op zoek naar een specifiek product uit deze collectie en staat deze niet op onze website? Bel dan onze afdeling Klantadvies of neem per e-mail contact met ons op. Mocht er onverhoopt iets mis zijn met een product uit deze collectie, dan dient Flinders een claim voor jou in bij de producent. Wij zorgen ervoor dat je binnen no-time een nieuw product ontvangt.