Garantie en voorwaarden

Wettelijke garantie

Voor alle producten op onze website geldt dat de wettelijke garantie van toepassing is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Flinders is verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Dit product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Is dit toch het geval, dan zorgen wij voor herstel of vervanging van het product of het terugstorten van het aankoopbedrag.

Aan het bovenstaande recht is geen termijn gekoppeld. Het ene product gaat immers langer mee dan het ander en van het ene product mag je meer verwachten dan van het andere. Deze regels staan in de wet en in onze Algemene Voorwaarden vermeld.

Defect product

Controleer in eerste instantie de garantieregeling van het desbetreffende product. Valt het defect binnen deze regeling? Dan zullen we het product kosteloos vervangen dan wel laten repareren. Stuur hiervoor het product naar ons antwoordnummer. Dit kun je opvragen bij de afdeling Klantadvies via 020 - 30 30 630 (iedere dag van 09.00 - 18.00 uur) of info@flinders.nl. Het nieuwe of gerepareerde product zullen we je kosteloos toezenden.

Algemene voorwaarden

Bekijk hier de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op Flinders.nl.

Algemene voorwaarden van Flinders (PDF, 139 kB)

Klacht indienen

Heb je een klacht, verbeterpunt of tip voor Flinders? Mail deze dan naar info@flinders.nl of stuur je klacht naar:

Flinders
t.a.v. Afdeling Klantadvies
Affuitenhal 10
1505 RE Zaandam

Zodra wij je bericht binnen hebben krijg je van ons een ontvangstbevestiging. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie van Flinders.

Mocht klachtbemiddeling niet tot het gewenste resultaat leiden, dan kun je het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Deze commissie behandelt op onafhankelijke wijze geschillen met webwinkels die lid zijn van Thuiswinkel.org (zoals Flinders). Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Dit platform is door de Europese Commissie in het leven geroepen zodat consumenten en ondernemers gemakkelijker én in hun eigen taal een geschil kunnen voorleggen aan de juiste geschillencommissie, bijvoorbeeld bij aankopen over de grens.