De nieuwste producten van Fatboy

Door Renée IJzerman in Interieurtrends

Op de Woonbeurs 2013 was een flink aantal Flinders-merken vertegenwoordigd, waaronder Fatboy. CEO Patrick Wauters geeft op de stand een update van de nieuwste ontwikkelingen.

Fatboy Edison lampen

Foto links De verschillende varianten Cooper Cappies voor de populaire Fatboy Edison The Petit tafellamp. Foto rechts Nieuw is de The Medium-variant van de Fatboy Edison lampenserie. Hij is volledig dimbaar en wordt geleverd met afstandsbediening. Geschikt voor binnen- en buitengebruik.

De Fatboy-filosofie

De Fatboy-filosofie is overzichtelijk volgens Patrick Wauters: "Mensen laten glimlachen, niet te moeilijk doen". Het merk dat elf jaar geleden bekendheid verwierf met de grote zitzakken heeft zich ontwikkeld tot een omvangrijk lifestylemerk. "Alle Fatboy-producten dragen vrolijkheid en zorgeloosheid uit. Het is een bepaalde mindset." Vandaar ook de slogan 'deleting dull'. "Met onze producten hopen we mensen even uit hun dagelijkse routine te halen."  

Fatboy Picknick Lounge

Foto Fatboy Picnic Lounge picknickkleed. Van bovenaf heeft het kleed de uitstraling van een Perzisch tapijt. Van dichtbij zijn echter verschillende tekeningen en symbolen te zien. Dit loungekleed is oprolbaar tot een draagtas en wordt geleverd met vier pinnen en een handveger.

Fatboy: 'more than a bean bag'

Het populairste product is nog altijd de Fatboy Original zitzak. Maar, Fatboy is - zoals in koeienletters op de stand staat - 'more than a bean bag'. Ieder seizoen wordt de collectie uitgebreid met nieuwe productsoorten. Klein meubilair, woonaccessoires en gebruiksvoorwerpen. Bijna alle producten zijn ontworpen door Alex Bergman, creatief directeur en grondlegger van Fatboy. "Fatboy gaat niet echt mee met trends", aldus Wauters. "De bedoeling is dat onze producten een blijvend karakter krijgen, en apart en uniek zijn. We streven naar iconische producten, niet naar dingen die één seizoen leuk zijn. Elk seizoen proberen we bestaande producten te vernieuwen. Door verandering of vernieuwing in materiaal, kleur en techniek."    

Fatboy producten

Foto links De Fatboy Baboejska kussenset bestaat uit drie kussens en een riem. Foto rechts De Fatboy Rockcoco kroonluchter voor buiten is er nu ook als binnenvariant.

Nieuwe ontwikkelingen van Fatboy

De toekomst ziet Wauters rooskleurig in. "We willen Fatboy nog verder uitbreiden als lifestylemerk. Steeds nieuwe producten introduceren en consumenten blijven verrassen." Inmiddels bestaat er een schare fans die de hele Fatboy-collectie in huis heeft en alle ontwikkelingen op voet volgt. "Dat zijn mensen die helemaal passen bij de 'way of life' die Fatboy wil uitstralen". Is er al wat bekend over verrassende nieuwe producten? "We hebben in de nieuwe collectie een mini-zitzak voor je telefoon die meteen een oplader is. Het resultaat van een partnership met Nokia."      

Fatboy Tablitski kruk

Foto Fatboy Tablitski kruk. Voor binnen en buiten. Kan gebruikt worden als kruk en als bijzettafel

 

Fatboy opblaasbare Hot Dog

Foto In de lucht, boven de stand, hangt de nieuwe opblaasbare Fatboy Hot Dog.

 

Fatboy opblaasbare Ch-air

Foto Naast de Fatboy Hot Dog hangt de opblaasbare Fatboy Ch-air. Deze is binnenkort verkrijgbaar, in de kleuren antraciet, wit en zilver.